Om mina medryttar hästar ! del 1

tänkte skriva lite om hästarna jag har ridit.

Min första medryttar häst var Sverdens Iver ! Han blev jag medryttare tack vare anslagstavlan på ridskolan ! ^^ Ägaren till han hade satt upp en lapp om att hon ville ha någon som kunde rida han några gånger i veckan. Kommer inte ihåg vilket år men jag tror det var runt 2007 på hösten. Det var en Shetlandsponny som  var 103 cm i manken ! skit söt !!
 söt ellerv vadå ?

Jag åkte och prov red han.  jag vet inte vad det var med han men han bockade hela tiden kunde inte galopp skänkel pgr av att han har bara varit till trav tidigare. men Ändå var det nått specielt med honom ! Men jag blev som sakt metryttare till han red ca 2 gr i veckan på honom. Tyckte att det var kul till en början. Han stegrade och bockade men jag höl mej kvar. Under vintern fick ägaren hem en travare ponny som hete Trasan henne red jag några gånger. Men hon såldes. Fortsate rida Iver sen under sommaren fick han en liten kompis Elvis ! Oxå en shettis !

Elvis
Sen så blev det så att under vintern 2008 åkte iver och Evlis till leksand på foder och på våren när dom kom tillbaka var det nästan så att jag hade blivit för stor för att rida iver så då kom jag bara nån gång ibland och hälsade på han men det blev ju mer och mer sällan.. och nu är han på foder igen. Men hoppas att han har det bra ändå tror de. Och ja Elvis Såldes igen. Men ägaren räddade hans liv han stog på en gård som ite alls var trevlig om jag ite minns fel !











Kommentera är det nått ni undara ? Fråga !!!



alva

Kommentarer
Postat av: Busiz

sv till alva, ja du snacka om ohlala ;)

2010-12-18 @ 01:38:33
URL: http://beckizzzen.blogg.se/
Postat av: Alva

vi måste prata sen !! :D

2010-12-18 @ 08:55:14
URL: http://loveandplay.blogg.se/
Postat av: Sandra Högman

Gud vilka söta hästar! ^^

2010-12-21 @ 18:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0