Hästar på rymmen !

hej hej ! idag vare skola som vanligt sen tog jag och ingrid bussen hem till henne satt och kollade lite på täcken nån som vet en bra sida  ?
sen fick vi skjus till Silva. när vi skulle ta in henne så om hon in snappt men när ingrid skulle gå ut så höll jag i el stänglet så inte lillan och lombock kunde gå ut medans men ändå får lillan för sej att springa rakt in i stängslet som jag höll i så jag släpte för annars skulle bara lillan göra illa sej och ta sönder stänglset men det gjorde det ändå. Men lillan och Lombock sprang ut och bort mot skogsridvägen. och hagarna där, men dom stannade, jag sprang och öppnade stalldörren så hästarna kunde gå in. och ingrid sprang in med silva så hon inte heller skulle springa iväg. Men hästarna kom in i stallet och vi kollade benen och så inga svullnader som tur var :)) så lite tur i oturen var det ju, dom kunde ha sprungit ut i skogen och då hade det varit svårt att få in dom ;)
men iaf sen tog vi silva borsta och fixade henne sen longereade vi henne på åkern så fick hon röra lite på sej :p det gick kanon !

för att ni ska fatta lite bättre om gården ;) hage 1 var där dom stog sen sprang dom bort måt hage 2.


bild på lillan som busar ni ser hur det brukar vara när man ska ta in silva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0