Hej !

Hej !

Jag (Alva) och ingrid har bestämt oss att starta en blogg :) vi kommer försöka att skriva så ofta vi kan.
Först skriver jag lite om oss båda :) vi går på samma skola de är så vi känner varandra;p sen rider vi oxå på samma ridklubb Storvik Ovansjö RK eller som de  kallas STORK  :)).

Och lite om mej :))

Jag heter Alva Åsberg jag är 14 år, jag har ridit sen jag var 7 men har alltid älskat hästar. Men jag har ingen egen häst :(
lite om hästar då ;p jag rider som sakt på Stork har alltid ridit där :)) nu rider jag på torsdagar då är det dressyr special, och på frdagar är det vanlig då rider man "dressyr" alla gånger men var tredje vecka hoppar vi :)

2007 blev jag medryttare på en liten shettis som hete Sverdens Iver men kallades för Iver, han var en gammal trav ponny och har sprungit några lopp och vunnit ! men de tröttnade och blev såld som sälskaps häst/ridponny han på så  han var väll allt ifrån parfekt han började bocka så fort man började trava och kunde dra ner huvudet och äta när som hälst. men de spelade ingen roll det var lika roligt ändå ! Men sen 1-2 år efter började jag bli för lång så jag åkte bara och hälsade på han då och då.

2009 skaffade min granne häst och som sälksap till den så var det en tjej som inackoderade ett sto hos henne och det stoet blev jag medryttare på ! Det var Jasmine III hon var 25 år och hur pigg som hälst ! kunde nästan tro att hon var 5 ibland !  När jag började rida henne var hon ur kondis men mot vintern kunde man galoppera och hon var hur frisk som hälst. Av henne har jag lärt mej mycket ! Men den 22/09-2010 så lämnade hon oss efter att ha brytit ett ben i hagen... hon blev 26 år <3      Saknar <3
R.I.P <3

vet inge mer jagska skriva,
Det är bara att fråga om ni undrar nått !
 jag och jasse i sommras <3jag och Jasmine i sommras<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0