rubrik!

Ingrid heter jag, ridit sen jag var 6 år. Mina två första år red jag på Gävle ponny klubb, nu rider jag på Stork en gång i veckan. (försöker iaf rida varje gång)

En sommar red jag privat lektioner hos en tjej. Det var en P.R.E, en skimmel. Helt undebar! Slutade rida hos henne för att hästen inte klarade av kylan här i Sverige, så hon flyttade till Spanien. Väldigt tråkigt tyckte jag då, men nu bryr jag mej väl inte så värst mycket :P hehe. Mina föräldrar känner ju ganska mycke folk så jag har fått ridit hos dom då och då.

Har en egen häst som heter Silva. Ett knabstrupper korsning, 16 år. världens goaste är hon! Haft henne sen den 17 april 2010. När jag fick henne hade hon blivit riden några gånger under 5 år, så hon var väldigt ur form. Jag köpte henne som en skogsmulle. Men jag hoppar henne då och då, från att knappt kunnat hoppa 20 cm till 60 på bara ett par månader tycker jag är väldigt bra. För att hennes förra ägare red bara dressyr med henne, och hoppade nästan aldrig. mitt mål är att hon ska kunna hoppa 1 meter innan nästa sommar :)

Jag håller på med NH med Silva, tycket inte det går speciellt bra. Men det är bara att fortsätta! Håller på med trickträning också, haha de går inte heller så bra. hon kan nästan buga, inte så långt ifrån att hon kan faktiskt.



en bild från i sommras   Bild från i sommras. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0